Önéletrajz

Szakmai tapasztalat

Egyetemi adjunktus

Egyetemi tanársegéd

Informatika-matematika tanár

Tanulmányok

Informatikai tudományok doktora

Informatika-matematika szakos tanár

Nyelvismeret

Tudományos önéletrajz (E/3)

Bernát Péter 1985. május 26-án született Budapesten.

2004-ben kitűnő érettségi vizsgát tett a budapesti Szent István Gimnáziumban informatika tagozaton, és felvételt nyert az ELTE TTK–IK matematika-informatika tanári szakára.

2007 óta érdeklődése középpontjában a bevezető programozástanítás áll: ebben az évben elkészítette a Scratch programozási környezet magyar nyelvű fordítását, és néhány hallgatótársával együttműködve elindította az első magyar nyelvű Scratch internetes portált saját tananyagával, amelyre a hazai sajtó is felfigyelt. Később további oktatási célú programozási nyelvek magyar nyelvű fordítását készítette el (Flowgorithm, RoboMind).

2010-ben Dr. Turcsányi-Szabó Márta egyetemi docens témavezetésével írt, A Scratch programozási környezet didaktikai szempontú elemzése és alkalmazási lehetőségei az informatikaoktatásban című szakdolgozatát jelesre védte meg, és ugyanilyen minősítésű diplomát szerzett.

2009-től 2014-ig informatikát és matematikát tanított a 7–12. évfolyamon a budapesti Szent István Gimnáziumban. Programozószakköröket tartott a 7–8. osztályosoknak, és rendszeresen vett részt az informatikai és más témájú iskolai rendezvények szervezésében.

2011-ben jelentkezett az ELTE Informatika Doktori Iskolába, ahova állami ösztöndíjjal felvételt nyert. Kutatási témája a bevezető programozástanítás stratégiái, módszerei és nyelvei voltak. Témavezetője Dr. Zsakó László tanszékvezető egyetemi docens volt. A bevezető programozástanítás stratégiái című értekezését 2020. május 26-án védte meg summa cum laude minősítéssel.

2014-től egyetemi tanársegéd, 2020-tól egyetemi adjunktus az ELTE IK Média- és Oktatásinformatika Tanszékén. Magyar és angol nyelven oktat elsősorban informatikatanár és programtervező informatikus szakos hallgatókat. Az informatikatanári szak számos tárgyának felelőse. Kidolgozta a tanárképzés több új tantárgyát, tananyagokat és oktatási segédleteket készít. Kiemelt feladata a Scratch programozási nyelv beillesztése a tanárképzésbe. Hazai és nemzetközi konferenciákon ad elő és szaklapokban publikál főként a teknőcgrafika, a robotika, az animációkészítés és a játékfejlesztés programozástanítási stratégiák témakörében. 2020-tól bizottsági tagként versenyfeladatokat állít elő az Országos Grafikus Programozási Verseny és a Nemes Tihamér Országos Alkalmazói Tanulmányi Verseny számára. 2022-től tanárszakos hallgatók bemutatóóráit látogatja és értékeli, és számukra az iskolai gyakorlatot kísérő szemináriumot vezet.

Szakmai hitvallása, hogy a bevezető programozástanításnak a kreatív-önkifejező alkotásról kell szólnia, ami által a 21. századi kompetenciák fejlesztésének egyik leghatékonyabb eszközévé válhat a köznevelésben.