Önéletrajz
Szakmai tapasztalat
Egyetemi adjunktus
Időtartam: 2020 októberétől
Munkáltató: ELTE Informatikai Kar, Média és Oktatásinformatika Tanszék
Főbb tevékenységek: oktatás magyar és angol nyelven, kutatás, tananyagfejlesztés, országos versenyfeladatok előállítása
Kutatási téma: a programozástanítás módszertana és az oktatási célú programozási nyelvek
Egyetemi tanársegéd
Időtartam: 2014. szeptember – 2020. október
Munkáltató: ELTE Informatikai Kar, Média és Oktatásinformatika Tanszék
Főbb tevékenységek: oktatás magyar és angol nyelven, kutatás, tananyagfejlesztés, országos versenyfeladatok előállítása
Kutatási téma: a programozástanítás módszertana és az oktatási célú programozási nyelvek
Informatika-matematika tanár
Időtartam: 2009. szeptember – 2014. június
Munkáltató: Szent István Gimnázium, Budapest
Főbb tevékenységek: informatika és matematika tanítása a 7-12. évfolyamon, részvétel iskolai rendezvények szervezésében, plakátok tervezése
Tanulmányok
Informatikai tudományok doktora
Időtartam: 2011. szeptember – 2020. augusztus
Intézmény: ELTE Informatika Doktori Iskola
Disszertáció címe: A bevezető programozástanítás stratégiái
Doktori fokozat minősítése: summa cum laude
Informatika-matematika szakos tanár
Időtartam: 2004. szeptember – 2010. június
Intézmény: ELTE Informatikai Kar – Természettudományi Kar
Nyelvismeret
Magyar nyelv: anyanyelv
Angol nyelv: B2
Olasz nyelv: B1
Tudományos önéletrajz (E/3)
Bernát Péter 1985. május 26-án született Budapesten.
2004-ben kitűnő érettségi vizsgát tett a budapesti Szent István Gimnáziumban informatika tagozaton, és felvételt nyert az ELTE TTK–IK matematika-informatika tanári szakára.
2007 óta érdeklődése középpontjában a bevezető programozástanítás áll: ebben az évben elkészítette a Scratch programozási környezet magyar nyelvű fordítását, és néhány hallgatótársával együttműködve elindította az első magyar nyelvű Scratch internetes portált saját tananyagával, amelyre a hazai sajtó is felfigyelt. Később további oktatási célú programozási nyelvek magyar nyelvű fordítását készítette el (Flowgorithm, RoboMind).
2010-ben Dr. Turcsányi-Szabó Márta egyetemi docens témavezetésével írt, A Scratch programozási környezet didaktikai szempontú elemzése és alkalmazási lehetőségei az informatikaoktatásban című szakdolgozatát jelesre védte meg, és ugyanilyen minősítésű diplomát szerzett.
2009-től 2014-ig informatikát és matematikát tanított a 7–12. évfolyamon a budapesti Szent István Gimnáziumban. Programozószakköröket tartott a 7–8. osztályosoknak, és rendszeresen vett részt az informatikai és más témájú iskolai rendezvények szervezésében.
2011-ben jelentkezett az ELTE Informatika Doktori Iskolába, ahova állami ösztöndíjjal felvételt nyert. Kutatási témája a bevezető programozástanítás stratégiái, módszerei és nyelvei voltak. Témavezetője Dr. Zsakó László tanszékvezető egyetemi docens volt. A bevezető programozástanítás stratégiái című értekezését 2020. május 26-án védte meg summa cum laude minősítéssel.
2014-től egyetemi tanársegéd, 2020-tól egyetemi adjunktus az ELTE IK Média- és Oktatásinformatika Tanszékén. Magyar és angol nyelven oktat elsősorban informatikatanár és programtervező informatikus szakos hallgatókat. Az informatikatanári szak számos tárgyának felelőse. Kidolgozta a tanárképzés több új tantárgyát, tananyagokat és oktatási segédleteket készít. Kiemelt feladata a Scratch programozási nyelv beillesztése a tanárképzésbe. Hazai és nemzetközi konferenciákon ad elő és szaklapokban publikál főként a teknőcgrafika, a robotika, az animációkészítés és a játékfejlesztés programozástanítási stratégiák témakörében. 2020-tól bizottsági tagként versenyfeladatokat állít elő az Országos Grafikus Programozási Verseny és a Nemes Tihamér Országos Alkalmazói Tanulmányi Verseny számára. 2022-től tanárszakos hallgatók bemutatóóráit látogatja és értékeli, és számukra az iskolai gyakorlatot kísérő szemináriumot vezet. 2023-ban a hallgatók szavazatai alapján elnyerte a Kar Kiváló Oktatója díjat az osztatlan tanárképzésen.
Szakmai hitvallása, hogy a bevezető programozástanításnak a kreatív-önkifejező alkotásról kell szólnia, ami által a 21. századi kompetenciák fejlesztésének egyik leghatékonyabb eszközévé válhat a köznevelésben.